I. Bevezető rendelkezések
1. Ezt a reklamációs szabályzatot a stavba&design s.r.o. társaság állította ki, székhelye: Bělehradská 858/23, Praha 2, bejegyezve a Prágai Városi Bíróság kereskedelmi nyilvántartásába, adószám: 05324343, adóazonosító jel: CZ05324343, telefonszám: +420 770 100 001, email: [email protected] (a továbbiakban „Eladó“).
2. Ez a reklamációs szabályzat tartalmazza a hibás teljesítésből eredő jogok érvényesítésének terjedelmét, feltételeit és módját (a továbbiakban „reklamáció“) a vevő és az Eladó között kötött adásvételi szerződésekkel kapcsolatban, valamint információkat arról, hol lehet a reklamációt érvényesíteni.

II. A reklamáció feltételei és érvényesítésének módja
1. A vevő reklamációját az [email protected] email-címen keresztül, a hiba leírásával és fotódokumentációval, vagy a űrlap segítségével nyújthatja be.
2. A vevő a reklamált áru vásárlását a vásárlási bizonylattal igazolja.
3. A reklamációt haladéktalanul, a hiba észlelése után azonnal érvényesíteni kell. A késedelem a termék további használata során a hiba súlyosbodásához, az áru értékcsökkenéséhez vezethet, és a reklamáció elutasításának okát képezheti.
4. A reklamáció akkor tekinthető szabályszerűen benyújtottnak, ha nem akadályozza általános higiéniai elvek betartása. A vevő köteles a reklamált árut tisztán, minden szennyeződéstől mentesen és higiénikusan kifogástalan állapotban bemutatni. Az Eladó jogosult megtagadni a reklamációs eljárásba vételt, ha az áru nem felel meg a fent említett általános higiéniai elveknek (különösen az 91/1984. számú rendelet, a fertőző betegségek elleni intézkedésekről).
5. Az Eladó köteles a vevőnek írásos igazolást adni arról, mikor érvényesítette a jogát, mi a reklamáció tartalma és milyen módon kívánja a vevő a reklamáció elintézését; továbbá igazolást a reklamáció elintézésének időpontjáról és módjáról, beleértve a javítás elvégzését és annak időtartamát, vagy írásos indoklást a reklamáció elutasításáról.
6. Az Eladó vagy általa megbízott munkatárs a reklamációról azonnal, bonyolult esetekben legkésőbb három munkanapon belül dönt. Ebbe az időtartamba nem számít bele a termék vagy szolgáltatás típusától függő, a hiba szakszerű megítéléséhez szükséges idő. A reklamációt, beleértve a hiba elhárítását, haladéktalanul, legkésőbb a reklamáció érvényesítésétől számított 30 napon belül kell elintézni, kivéve, ha az Eladó és a fogyasztó hosszabb határidőben állapodik meg. Ennek az időtartamnak a hiábavaló elteltét a szerződés lényeges megszegésének kell tekinteni.

III. A hibás teljesítésből eredő jogok terjedelme
1. Az Eladó és a vevő jogai és kötelezettségei az Eladó minőségi garanciájával kapcsolatban az áru átvételekor, valamint a vevő hibás teljesítésből eredő jogai a vonatkozó általánosan kötelező jogszabályok (különösen a 89/2012 Sb. polgári törvénykönyv 2161. § és következői, a továbbiakban „polgári törvénykönyv“) és a 634/1992 Sb. számú fogyasztóvédelmi törvény (a továbbiakban „fogyasztóvédelmi törvény“) szerint szabályozottak.
2. Az Eladó felelős a vevő felé azért, hogy az áru átvételekor nem rendelkezik hibával. Különösen az Eladó felelős azért, hogy az áru átvételének időpontjában:
a. az árunak megvannak azok a tulajdonságai, amelyeket az Eladó és a vevő megállapodtak, vagy ha nincs megállapodás, akkor azok a tulajdonságok, amelyeket az Eladó vagy a gyártó leírt, vagy amelyeket a vevő az áru természetét és az általa végzett reklám alapján elvárt,
b. az áru alkalmas arra a célra, amelyet az Eladó a használatára megjelölt, vagy amelyre az adott típusú árut általában használják,
c. az áru megfelelő mennyiségben, mértékben vagy tömegben van,
d. az áru megfelel a jogszabályi követelményeknek.
3. Nem minősül hibának az áru tulajdonságainak olyan változása, amely a kopás, helytelen használat, elégtelen vagy nem megfelelő karbantartás, az áru anyagának természetes változása, a vevő vagy harmadik személy által okozott bármilyen károsodás vagy más helytelen beavatkozás következménye.
4. Ha a hiba az áru átvételétől számított hat hónapon belül jelentkezik, úgy kell tekinteni, hogy az áru már az átvételkor hibás volt.
5. Ha az áru nem rendelkezik a 3.2 pontban meghatározott tulajdonságokkal, a vevő kérheti új, hibátlan áru szállítását, ha az a hiba jellege miatt nem aránytalan, de ha a hiba csak az áru egy részére vonatkozik, a vevő csak az alkatrész cseréjét kérheti; ha ez nem lehetséges, elállhat a szerződéstől. Ha azonban a hiba jellege miatt ez aránytalan, különösen ha a hibát haladéktalanul el lehet hárítani, a vevő jogosult a hiba ingyenes kijavítására.
6. A vevő jogosult új áru szállítását vagy alkatrész cseréjét kérni akkor is, ha a hiba javítható, de az áru nem használható rendeltetésszerűen a hiba ismételt előfordulása vagy több hiba esetén. Ilyen esetben a vevő jogosult elállni az adásvételi szerződéstől.
7. Ha a vevő nem áll el a szerződéstől, és nem érvényesíti az új áru szállítására, alkatrész cseréjére vagy az áru javítására vonatkozó jogát, kérheti a megfelelő árengedményt. A vevő jogosult megfelelő árengedményre akkor is, ha az Eladó nem tud új, hibátlan árut szállítani, nem tudja kicserélni az alkatrészt vagy megjavítani az árut, illetve ha az Eladó nem intézkedik megfelelő időn belül, vagy az intézkedés a vevő számára jelentős nehézséget okozna.
8. A vevő nem jogosult hibás teljesítésből eredő jogokra, ha az áru átvétele előtt tudott a hibáról, vagy ha a hibát maga a vevő okozta.
9. A vevő jogosult a fogyasztási cikk hibájára vonatkozó jogait az áru átvételétől számított huszonnégy hónapon belül érvényesíteni (a 3.8 pontban foglalt kivétellel). Ez nem érvényes:
a. az alacsonyabb áron értékesített árura az alacsonyabb ár miatt fennálló hibára,
b. az áru szokásos használatából eredő kopásra,
c. ha az a dolog természetéből fakad.
10. Ha a hibás teljesítés a szerződés lényeges megszegése, a vevő jogosult:
a. a hiba megszüntetésére új, hibátlan áru szállításával vagy hiányzó áru pótlásával,
b. a hiba megszüntetésére az áru javításával,
c. megfelelő árengedményre,
d. a szerződéstől való elállásra.
11. A vevő az Eladónak közli, melyik jogát választja, a hiba bejelentésekor vagy haladéktalanul azt követően. A választást a vevő az Eladó hozzájárulása nélkül nem változtathatja meg; ez nem érvényes, ha a vevő javítást kért, amely később javíthatatlannak bizonyul. Ha az Eladó nem hárítja el a hibát megfelelő időn belül, vagy közli a vevővel, hogy nem hárítja el, a vevő kérheti a hiba megszüntetése helyett a megfelelő árengedményt, vagy elállhat a szerződéstől. Ha a vevő nem választja meg jogát időben, a 3.12–3.14 pontok szerinti jogok illetik meg.
12. Ha a hibás teljesítés nem lényeges szerződésszegés, a vevő jogosult a hiba megszüntetésére vagy megfelelő árengedményre.
13. Amíg a vevő nem érvényesíti az árengedményre vonatkozó jogát vagy nem áll el a szerződéstől, az Eladó pótolhatja a hiányt vagy megszüntetheti a jogi hibát. Más hibákat az Eladó saját belátása szerint javítással vagy új áru szállításával háríthat el; a választás nem okozhat aránytalan költséget a vevőnek.
14. Ha az Eladó nem hárítja el időben a hibát vagy megtagadja a hiba elhárítását, a vevő kérheti az árengedményt vagy elállhat a szerződéstől. A választást a vevő az Eladó hozzájárulása nélkül nem változtathatja meg.

IV. Záró rendelkezések
1. A reklamációs szabályzatot a polgári törvénykönyv és a fogyasztóvédelmi törvény értelmében dolgozták ki.
2. A reklamációkat a jelen reklamációs szabályzat, a polgári törvénykönyv, a fogyasztóvédelmi törvény és egyéb vonatkozó jogszabályok szerint intézik.
3. Ez a reklamációs szabályzat 2023.01.01. napján lép hatályba és válik érvényessé.